diumenge, 17 de febrer del 2008

La WSA de Las Vegas sense menorquins

Aquests dies 21 i 23 de febrer es donen cita a Las Vegas (Nevada/EUA) més de 6000 marques de calçat i accessoris. Enguany Espanya perd representació. Si l'any pasat van se 32 a finals de febrer s'hi aplegaran 25. I si Menorca en aquella ocasió va comptar amb un expositor, Jaume/Úrsula Mascaró, per a la temporada tardor-hivern perd una de les seves imatges més representativa. Sigui perla deixadesa del PSM al capdavant d'Indústria al CIM o pel desinterés dels menorquins aquell mercat comptava i compta encara amb un potencial molt interessant pels industrials del calçat i la bijuteria.

El següent article pertany a la revista Fashion From Spain
Las mejores marcas españolas de calzado se dan cita en la feria WSA del 21 al 23 de febrero
05/02/2008
Las firmas presentarán Las Vegas sus colecciones para la temporada otoño-invierno 2008/09.
El salón del calzado WSA, que se celebra en Las Vegas, es sin lugar a dudas una de las principales citas mundiales del sector. A lo largo de tr
es días, más de 1.600 expositores estarán presentes con más de 6.000 marcas de calzado y accesorios. La edición pasada convocó a más de 37.000 visitantes profesionales procedentes de 95 países.
WSA es sin lugar a dudas el gran punto de encuentro de las principales cadenas de distribución, grupos de compra, grandes almacenes, distribuidores y boutiques independientes de calzado y accesorios de los Estados Unidos. Aquí se encuentran todos los estilos y segmentos: de tendencia, deportivo, casual, juvenil, de descanso... para mujer, caballero y niño.
En esta edición, 25 marcas españolas de calzado –todas ellas con amplia trayectoria en mercados internacionales- se desplazarán a Las Vegas. Entre ellas se encuentran
Alima, Armand Basi, Audley, Blay, Camper, El Dantés, Destroy, Paco Gil, Chie Mihara, Ras, Magnanni, Pikolinos, Pura López, Sacha London o Sendra Boots. Se distribuirán en los tres espacios expositivos que conforman la feria: el Mandalay Bay Convention Center, el Sands Expo Convention Center y The Collections, en las suites del Venetian Hotel.
Estados Unidos es un mercado prioritario para las empresas españolas de calzado. Con 145 millones de ventas en el periodo enero-noviembre 2007, es el sexto país comprador de calzado español.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Abans d'acusar de deixadesa al PSM, hauries de saber si a l'empresa esmentada li interessava o no anar als EEUU. Després no sé de quin pressupost compta la Conselleria d'indústria i tinc els meus dubtes sobre si sa d'ajudar o no a empreses potents. Com supòs que el pressupost de la conselleria deu ésser limitat, hi deu haver prioritats.

Joan Martinez Bosch ha dit...

Bones Joan,
Gràcies pel teu comentari. Tens raó que el comentari pot resultar gratuït, de fet ho és. Vull cridar l'atenció en un aspecte. Quan es parla de promoció de l'illa només es té en compte l'aspecte turístic, i açò no és així. La promoció la fa la bijuteria, el calçat, el formatge... El CIM sí que és present per exemple a Moda Calzado i a la GDS de Düsseldorf, però la indústria menoqruina vinclada als mercats exteriors cal d'ajudes cada cop més grans. És una empresa privada, però Menorca i per mor de la insularitat totes ls empreses són dèbils. Les dels anys 80 eren les empreses més grans i van caure.
Jo tampoc sé el presupost de la Conselleria, però sí sé que el PSM té un conseller que suposa l'entrada d'uns quants directors insulars i altres càrrecs de confiança. Açò són sous que es podrien invertir en el qe ens interessa als menorquins: e Menorca. Si Jaume Mascaró dóna fein a més de 150 treballadors en l'actualitat és quelcom que s'ha de tenir en compte i facilitar el camí perquè es crein llocs de feina i empreses en el sector privat. Per a què inflar-nos de funcionaris?